En dan gaat de reis echt beginnen - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Willem Eilander - WaarBenJij.nu En dan gaat de reis echt beginnen - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Willem Eilander - WaarBenJij.nu

En dan gaat de reis echt beginnen

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

13 April 2016 | Indonesië, Soerabaja

Het is dinsdag 29 Maart wanneer ik vertrek bij de familie van Sandra. Een transporter 13 uur in een busje en een stukje ,et de boot en dan wordt ik afgezet bij het hostel M Boutique in Seminyak.

Dit uitstekende hostel is behoorlijk luxe te noemen. met 43 man/vrouw op een kamer maar het hostel heeft een soort pods slaapcabines waarbij je een muurtje om je bed heen hebt en je je eigen slaapplek kunt afsluiten ,et een gordijn, tevens een handdoek en een elektronische locker maken dit hostel tot een zeer aangename plek.

30 en 31 maart en 1 april

De eerste twee dagen vooral rustig aangedaan in het erg toeristische plaatsje. Veel westers eten en erg veel toeristen. Deze dagen spendeerde ik vooral mijn tijd met Tiffany (VS), Catalina (Canada) en Diane (Singapore). 1 April gingen we naar het Waterpark in Kuta. Hier hebben we alle glijbanen gedaan waarbij de Climax (hoe kan het ook anders met zon naam) het hoogtepunt was. bij deze attractie sta je in een buis op een platform, vervolgens wordt er afgeteld 3,2,1 en klapt de vloer onder je weg waardoor je in een vrije val komt voordat je daadwerkelijk van de glijbaan afgaat.

In de avond gingen we stappen en belanden in een lokale club. erg gezellig om met de plaatselijke bevolking te feesten en ondanks dat de tent om 2 uur zou sluiten vroegen ze rond kwart voor vier toch ,aar vriendelijk of ik de dansvloer wilde verlaten zodat ze konden sluiten. kortom we closed the local club :P

2 April

Nu vond ik het toch de hoogste tijd om weer eens iets meer cultureels te doen. Dus vandaag ging ik ,et Phillip (Italie) Marleen (NL) en Rosie (UK) naar de tempel in Ulu Watu. Dit was niet echt een hele bijzondere tempel maar er was wel een prachtig uitzicht vanaf de clif.

3 April

Vandaag ging de reis verder naar een ander Hostel. Layday in Canggu. dit surfhostel gerund door een Nederlander was toch aanzienlijk minder qua kwaliteit maar had voor party backpackers wel een goede sfeer.
Met de gehuurde scooters gingen ik en Tiffany naar de tempels van Taman en Tanah Lot. Waarbij Tanah Lot een erg mooie tempel is op een rots clif dan wel klein eilandje dat alleen te bereiken is bij laag water.

4 April
Even een dagje alleen rondcrossen met de scooter, fotootjes maken en vervolgens op een lokaal voetbalveld en basketbalveld een uur meegedaan met lokale kinderen.

5 april
rustig aangedaan met Katrien (Belgie) Witali (Duitsland) en Veronica (Spanje) naar het strand geweest. Savonds wezen stappen ook om Veronica haar verjaardag te vieren.

7 T/M 10 April
Deze dagen ging ik naar Ubud en we hadden inmiddels een groep gevor, waarmee we een luxe villa konden huren voor een schappelijk prijsje.
Katrien, Phillip, Marleen en haar zusje Suus en Hakan (Belgie) konden even lekker bijkomen met zijn zessen. De eigenqqr een Nederlander was erg vriendelijk en zijn Thaise vrouw verzorgde het eten in het restaurant direct naast de villa. Simpelweg in een woord Verukkelijk!!!! echt heerlijk gegeten.

Aangezien de rest niet ,ee wilde en ik toch ook wel voor meer ben gekomen dan slechts uit te rusten in een villa hat ik de vulkaanbeklimming van de Batur geboekt. Savonds nog een beetje wodka gedronken in de Villa en lekker gek gedaan ,et zijn allen en om 2 uur snachts werd ik opgehaald voor mijn tour.

Een gave beklimminh van twee uur duie best wel zwaar was nmaar goed te doen, helaas beon het halverwege te regenen en was het erg bewolkt. Maar er zijn toch mooie foto's gemaakt.

De volgende dag heb ik wederom alleen een traditionele Balinese dansvoorstelling bezocht wat toch wel een apparte ervaring is. Het ziet er toch wel een beetje gek uit maar het was toch wel interessant om mee te maken.

De volgende dag gingen we ,et zijn zessen een fietstocht doen down hill. eerst bezochtren ze een plantage waar ze onder andere Luwak koffie hebben (die bonen die uitgescheten worden door een kat) Om Phillip te verwoorden dat was real shit. Ik heb de verschillende koffiesmaken wel geproefd ,aar als niet koffiedrinker kon dit mij niet echt bekoren, de thee smaken waar echter wel erg lekker en ook de cacao was lekker.

Toen begonnen we aan de tocht met de fiets, volledig in mijn element crosste ik naar beneden en bekeek de omgeving, topsnelheid 90 km/H
over goede wegen maar ook over kasteien heerlijk echt genieten.

11 april vertrokken Phillip, Katrien en ik naar de Gilli Islands. een party island, benieuwd.

  • 18 April 2016 - 22:21

    Natalia:

    Wat een mooi ervaring.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Soerabaja

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2016

Kuala Lumpur

03 Mei 2016

Kuala Lumpur

03 Mei 2016

Singapore

03 Mei 2016

Gili Islands

13 April 2016

En dan gaat de reis echt beginnen
Willem

Middels deze site zal ik een poging wagen om jullie op de hoogte te houden van mijn backpackreis. Ik vertrek 17-03-2016 Richting Jakarta Indonesië. En de verwachting is om rond 18 Augustus terug te keren.

Actief sinds 20 Maart 2016
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 2718

Voorgaande reizen:

11 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: