Dagtocht Bromo en Melang - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Willem Eilander - WaarBenJij.nu Dagtocht Bromo en Melang - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Willem Eilander - WaarBenJij.nu

Dagtocht Bromo en Melang

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

24 Maart 2016 | Indonesië, Soerabaja

Een van de must see dingen hier is de zonsopkomst bij de Bromo vulkaan. Op meer dan 2500 meter hoogte genieten van het uitzicht en de rust. We vertrokken dinsdag 22 maart om 23:00 uur richting Bromo en reden door totdat we niet meer verder mochten en er jeeps of brommers klaarstonden om ons verder te vervoeren. Tijden de hobbelige en steile route die een aanslag waren op je maag zag ik ook al enkele backpackers gewoon lopen en dat is misschien wel zo verstandig. Het laatste stuk ging ik lopen en sloot aan bij twee backpackers uit Spanje. sandra en Benny bleven iets lager. Met slechts 10 mensen, en op de uitkijkpost waar ik zat waren we slechts met zijn drieen. Toen was het nog een uur wachten even kort ontbijten en langzaam rees de zon op boven de Bromo vulkaan en was het tijd om foto's te maken en even te genieten en tot rust te komen.

Vervolgens gingen we naar de vulkaan zelf, op de lege vlakte waar de lokale bevolking haar geld verdient met het toerisme werden constant paarden aangeboden om de tocht naar boven te vergemakkelijken. Na dit meermaals beleefd afgeslagen te hebben waren we vlakbij waar nog een tempel onder aan de vulkaan ligt waar men compleet afgezonderd tot bezinning kan komen (misschien ook wel een goed idee) Sandra en Benny hoefden niet naar de top dus besloot ik maar een stukje te gaan hardlopen de berg op. Het was hier aanzienlijk drukker en het werd ook warmer. Een goed moment om de lange broek en trui die toch wel nodig waren bovenop uit te doen. Bovengekomen wilden er nog een aantal indonesiers van west-Sumatra met me op de foto, toch ook altijd leuk

• 24 Maart 2016 - 12:02

Mama:

mooi he? de Bromo . Het was vast een stuk kouder dan toen ik er was. Toen was het op de berg 18 gr.
    ik had alleen een dik vest aan. De lokale bevolking en de gids waren in winterkleding en droegen een muts.
    ik vond het best wel eng om in het donker met een ezeltje of paard de berg op te moeten. maar het was de moeite waard. Geniet verder. liefs moeki.