Dagtocht Bromo en Melang - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Willem Eilander - WaarBenJij.nu Dagtocht Bromo en Melang - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Willem Eilander - WaarBenJij.nu

Dagtocht Bromo en Melang

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

24 Maart 2016 | Indonesië, Soerabaja

Een van de must see dingen hier is de zonsopkomst bij de Bromo vulkaan. Op meer dan 2500 meter hoogte genieten van het uitzicht en de rust. We vertrokken dinsdag 22 maart om 23:00 uur richting Bromo en reden door totdat we niet meer verder mochten en er jeeps of brommers klaarstonden om ons verder te vervoeren. Tijden de hobbelige en steile route die een aanslag waren op je maag zag ik ook al enkele backpackers gewoon lopen en dat is misschien wel zo verstandig. Het laatste stuk ging ik lopen en sloot aan bij twee backpackers uit Spanje. sandra en Benny bleven iets lager. Met slechts 10 mensen, en op de uitkijkpost waar ik zat waren we slechts met zijn drieen. Toen was het nog een uur wachten even kort ontbijten en langzaam rees de zon op boven de Bromo vulkaan en was het tijd om foto's te maken en even te genieten en tot rust te komen.

Vervolgens gingen we naar de vulkaan zelf, op de lege vlakte waar de lokale bevolking haar geld verdient met het toerisme werden constant paarden aangeboden om de tocht naar boven te vergemakkelijken. Na dit meermaals beleefd afgeslagen te hebben waren we vlakbij waar nog een tempel onder aan de vulkaan ligt waar men compleet afgezonderd tot bezinning kan komen (misschien ook wel een goed idee) Sandra en Benny hoefden niet naar de top dus besloot ik maar een stukje te gaan hardlopen de berg op. Het was hier aanzienlijk drukker en het werd ook warmer. Een goed moment om de lange broek en trui die toch wel nodig waren bovenop uit te doen. Bovengekomen wilden er nog een aantal indonesiers van west-Sumatra met me op de foto, toch ook altijd leuk

  • 24 Maart 2016 - 12:02

    Mama:

    mooi he? de Bromo . Het was vast een stuk kouder dan toen ik er was. Toen was het op de berg 18 gr.
    ik had alleen een dik vest aan. De lokale bevolking en de gids waren in winterkleding en droegen een muts.
    ik vond het best wel eng om in het donker met een ezeltje of paard de berg op te moeten. maar het was de moeite waard. Geniet verder. liefs moeki.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Soerabaja

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2016

Kuala Lumpur

03 Mei 2016

Kuala Lumpur

03 Mei 2016

Singapore

03 Mei 2016

Gili Islands

13 April 2016

En dan gaat de reis echt beginnen
Willem

Middels deze site zal ik een poging wagen om jullie op de hoogte te houden van mijn backpackreis. Ik vertrek 17-03-2016 Richting Jakarta Indonesië. En de verwachting is om rond 18 Augustus terug te keren.

Actief sinds 20 Maart 2016
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 2710

Voorgaande reizen:

11 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: